W odpowiedzi na rosnące zagrożenie w sieci, INTERPOL uruchomił kampanię uświadamiającą na temat cyberprzestępczości oraz przestępstw finansowych, która trwa od 3 do 19 grudnia. Celem inicjatywy jest podniesienie świadomości użytkowników o dostępnych mechanizmach obronnych przed cyberzagrożeniami. Kampania #ThinkTwice ma na celu promowanie ostrożności w interakcjach online oraz przypominanie o znaczeniu odpowiedzialności w sieci.
W ramach kampanii przedstawione zostały kluczowe zagrożenia, takie jak ataki ransomware, złośliwe oprogramowanie, phishing oraz oszustwa związane z generatywną sztuczną inteligencją. Warto zwrócić uwagę na wzrost ataków ransomware o 70% oraz wzrost ataków złośliwego oprogramowania o ponad 30% w ostatnim roku. Ponadto, rośnie także liczba oszustw typu „romance baiting”, które polegają na nawiązywaniu fałszywych relacji w celu wyłudzenia pieniędzy.
INTERPOL zwraca uwagę, że każdy użytkownik sieci powinien podejść z rozwagą do kwestii bezpieczeństwa cyfrowego. Kluczowe zasady zawarte w kampanii obejmują m.in. dokładne weryfikowanie źródeł informacji, zachowanie ostrożności wobec podejrzanych linków oraz wprowadzenie kultury cyberbezpieczeństwa w miejscu pracy. Kampania ma na celu nie tylko zwiększenie świadomości, ale także umożliwienie użytkownikom podejmowania bardziej świadomych decyzji online.
Źródło: Policja Hrubieszów
Oceń: Kampania INTERPOLU dotycząca cyberprzestępczości i oszustw finansowych
Zobacz Także